... And the journey begins - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu ... And the journey begins - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu

... And the journey begins

Blijf op de hoogte en volg Renate

04 Augustus 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Kia Ora
(lees: Welkom, in Maori)

JAAAA! Het is eindelijk begonnen! Mijn reis naar Nieuw Zeeland is officieel. Na een vertraging van 2 uur op Schiphol, een vlucht van 10u 50m naar Hongkong, een vlucht van 10u 25m naar Auckland en een vlucht van 2u naar Queenstown ben ik op 29 juli eindelijk aangekomen in Nieuw Zeeland. En het was het nu al waard. Want WAUW, wat ik het hier adembenemend mooi. Dit is niet iets wat je kan laten zien met foto's. Nee, je moet dit echt zelf mee maken om te weten waar ik het over heb.

Maar goed, terug naar het begin... De reis begint op 27 juli rond de klok van 19.00 uur op Schiphol. Ik kom samen met het eerste deel van mijn uitzwaai comité (bestaande uit mijn papa, mama, broer en broertje) aan op Schiphol. Na m'n bagage te hebben gedropt, is ook het tweede deel van mijn uitzwaai comité aangekomen (bestaande uit Joleen en Rosa, vriendinnen van SM&O) en zijn we er klaar voor om met z'n alle wat te gaan drinken. Alles was toen nog heel relaxt. Maar het drinken en wat foto's te hebben gemaakt, kwam dan het moeilijke moment: afscheid nemen! En ik kan je vertellen, dat is echt niet makkelijk :'( Na alle knuffels, lieve woorden en tranen heeft mijn uitzwaai commissie zijn werk gedaan en heel lang mogen zwaaien.

En eigenlijk, begon 'the journey' nu pas ECHT! Vanaf dat moment was er geen weg terug meer. Na de langste vlucht van mijn leven ben ik nu dus (na lang wachten) in Nieuw Zeeland. En ik vind het nu al ge-wel-dig!

Mijn eerste nacht hier heb ik geslapen in een hostel in Queenstown. Een en al toerist, maar echt een leuke 'stad'. Waarom ik stad tussen aanhalingstekens zet? Je kan Queenstown totaal niet vergelijken met een stad als Rotterdam of Amsterdam. Hier is een stad meer zoiets als Waddinxveen (met heel veel toeristen) en zou ik het dus meer beschrijven als en 'groter dorp'.
Enfin, na een lange nacht gemaakt te hebben in mijn heerlijke hostel bedje, werd ik de volgende dag opgehaald door mijn stagebegeleider om mee te gaan naar Wanaka. Anderhalf uur in de auto met de mooiste uitzichten die ik ooit gezien heb. Helemaal geen straf! :P Ik kon en kan mijn ogen nog steeds niet geloven. Wat een mooie natuur hebben ze hier. LOVE IT!

Nu al een klein weekje in Wanaka. DE mooiste plek van heel Nieuw Zeeland wordt er ook wel gezegd (en ik ben het hier zeker mee eens, ook al heb ik de rest van NZ nog niet gezien) en DE plek waar ik mijn vijf maanden lange stage ga lopen. Deze stage gaat overigens morgen beginnen! SPANNEND!!

Ik heb het hier nu al naar mijn zin en dit heb ik mede te danken aan mijn goede gezelschappen hier. In het hostel is het gezellig met alle verschillende mensen die om de beurt langs hoppen om een nachtje hier te slapen. Maar voornamelijk komt de gezelligheid van Dineke (mede SM&O'er die ook stage loopt bij Snowsports NZ, maar helaas eind deze maand weer terug gaat naar Nederland). Dineke neemt me echt mee op sleeptouw in de avonden. Zumba, uit eten met haar NZ vrienden, drankjes bij Barluga (bar in Wanaka)... We zijn er maar druk mee.
Waar ik afgelopen week ook erg druk mee ben geweest is het vinden van een kamer en snowboardspullen (helm, goggle, broek, board incl. bindingen en schoenen). De snowboard spullen zijn geregeld, maar de kamer helaas nog niet. Ik ben dus nog even verdoemd tot mijn hostelkamertje :(

Dat was het weer even voor nu. Ik ga nu lekker slapen, want morgen moet ik fit zijn voor mijn eerste dag @ Snowsports NZ!

Cheers! xxx

  • 05 Augustus 2013 - 08:42

    Martine:

    Renaaat!

    Ik wist dat je op de dag weg ging waarop ik op vakantie ging maar ik ging plotseling een eerder weg waardoor ik helemaal in de stress raakte haha. Met ook als gevolg dat ik je niet meer heb gesproken!

    Heeeeeeel veel plezier daar! En ook wel een beetje succes denk ik! Ik kijk uit naar je verhalen! Vind dat altijd zo leuk om te lezen van mensen. Je gaat daar zo veel meemaken!
    Succes verder met het vinden van een kamer, maar komt vast helemaal goed!

    xxx

  • 13 Augustus 2013 - 21:02

    Theo En Connie :

    hallo kleine in dat verre NZ
    ik dacht dat je vandaag jarig bent maar de dag begint daar eerder dan hier dus weet ik het niet meer
    maar even zo goed gefelicitreerd met je verjaardag ik dacht dat je 20 of 21 was geworden ( dat zoek ik op )
    hier is het lekker weer en de dagen worden korter ( lekker belangrijk als de in NZ zit )
    we wensen jou veel succes daar in dat NZ

    ps ik heb me nu echt aangemeld op jou reis verslag dacht ik )

    groetjes Connie en theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Voor iedereen die mijn reizen wil volgen! :) I <3 New Zealand!

Actief sinds 26 Juni 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 7062

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 20 Juni 2016

Indonesië!

27 Juli 2013 - 14 Januari 2014

Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: