Work in progress! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu Work in progress! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu

Work in progress!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 September 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hè hè, eindelijk weer een beetje tijd gevonden om mijn blog te kunnen schrijven. De afgelopen paar weken ben ik elke dag wel druk geweest met van alles en nog wat. Stage, werken voor het adaptive program, meeten met vrienden, boodschappen doen, koken, wassen draaien, schoonmaken... Weinig vrije tijd dus. Gelukkig zal ik binnenkort meer vrije tijd hebben, althans in de weekenden. Ik werk nu in de weekenden op de berg voor het adaptive program, maar het seizoen eindigt hier op 6 oktober dus daarna ben ik vrij. Ik heb ook al meteen tripjes gepland staan voor deze weekenden (uitgaan in Queenstown en de best bekeken rugby game van het jaar, de All Blacks tegen de Wallabies in Dunedin). Erg veel zin in dus!

Laten we weer even terug gaan naar het begin. Laatste blog ben ik geëindigd met het vertrek van Dineke. Een paar dagen nadat Dineke is vertrokken is m'n nieuwe 'dutchie' gearriveerd vanuit Nederland. Jaimy is hier voor haar afstudeer stage bij Snow Sports NZ. Ze gaat bij Snow Sports vooral werken aan de social media. We zijn beide dus met hele andere dingen bezig, wat wel erg fijn is. Ook al kende in Jaimy nog helemaal niet voordat ze hierheen kwam, het klikte meteen erg goed en we kunnen allebei lekker lullen, dus das makkelijk.

Helaas heb ik een paar weken geleden een minder leuke periode gehad van mijn verblijf hier in Nieuw Zeeland. Ik was namelijk ziek :( Ik ben niet vaak ziek, maar ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als deze keer. Hoofdpijn, verstopte neus, super last van mijn keel, last van mijn rug, zwakke spieren (oké, die heb ik altijd al gehad, maar nu voelde m’n hele lichaam gewoon zwak aan). In totaal ben ik 5 dagen niet maar werk gegaan en ik kan je vertellen, ik was er toen wel weer goed klaar mee. Thuis zitten en niks doen is niks voor mij. Ik wil dingen ondernemen en lekker kunnen boarden.

Over dat snowboarden gesproken, ik ben laatst een dag wezen skiën. Haha ja, je hoort het goed. Renate heeft geskied! Wonderbaarlijk genoeg ging het eigenlijk veel beter dan verwacht. Ik had al een paar keer in snowworld op ski's gestaan, maar das toch wel iets anders dan op verse sneeuw. Gelukkig is Jaimy een ski instructrice en kon ze mij genoeg tips geven om mijn houding te verbeteren. Ik voel me nu wel een stuk zekerder op ski's en denk dat ik dit weekend weer een dagje meepak. (Wees gerust, ik zal NOOIT een skiër worden, snowboarden is en blijft meer mijn ding).

Ik kan helaas nog geen jaloersmakende verhalen vertellen over trips die ik heb gemaakt hier. Ik ben namelijk gewoon 7 dagen per week aan het werk. Als ik niet op kantoor te vinden ben, dan ben ik wel op de berg. Over het algemeen ben ik alleen in de weekenden op de berg, maar op drukke dagen door de weeks moet ik ook weleens de berg op. Het werk voor het adaptive program is erg easy going, maar moet wel goed geregeld worden. Zoals ik in mijn vorige blog al heb aangegeven is het grootste gedeelte van mijn werk het regelen van vrijwilligers. Op de berg hoef ik alleen maar zeker te stellen dat alle vrijwilligers op komen dagen. Als ze er eenmaal zijn, koppel ik ze aan hun 'disabled person' voor de dag en dan gaan ze samen op pad. Als iedereen weg is kan ik zelf gaan boarden. Helaas krijg ik ook te maken met problemen op de berg. Zo had ik pas een autistische jongen die niet wilde luisteren naar zijn vollie. Ik heb hem op zijn gedrag moeten aanspreken :P Haha, daar moet ik nog een beetje op oefenen, maar voor nu ging het redelijk goed.

Een dag op kantoor ziet er heel anders uit. Meestal kom ik rond 9 uur aankakken op kantoor (vaak (lees: bijna altijd) ben ik wat later omdat ik op het einde altijd toch aan het haasten ben en ik op 5 minuten fietsen van het kantoor woon). Eenmaal op kantoor aangekomen ga ik alles opstarten en moet ik nog een beetje wakker worden met een kop thee. Tot nu toe is nog geen enkele dag hetzelfde geweest. De ene dag ben ik bezig voor de adaptive memberships en de andere dag ben ik een budget aan het opstellen voor een trip naar Colarado. Het werk is super afwisselend en vind het leuk om te zien dat collega's ook vragen aan mij komen stellen. Ik word gewoon gezien als een werknemer en iedereen behandelt je ook zo. Helaas krijg ik voor deze stage niet betaald. De ervaring is gelukkig veel beter dan het geld en ik ben blij dat ik hier mag zijn. Rond 5 uur vertrek ik meestal naar huis, naja, soms ook niet. Sinds kort ga ik regelmatig na werk naar 'THE gym' die in kantoor zit. Heerlijk die work outs. De volgende morgen is meestal nog fijner... Not.

De komende periode wordt het trouwens nog redelijk druk. Het einde van het ski en snowboard seizoen is in zicht. Er zijn nog een paar grote evenementen die eraan komen en waar ik ook aan zal meehelpen. Zo hebben we volgend weekend het adaptive festival. Dit hele weekend komen er allemaal mensen met een handicap de berg op om elkaar ontmoeten en elkaar te inspireren.
In de laatste week van het seizoen is het laatste grote evenementen aan de beurt om te shinen! De junior nationals zijn dan aan! Dit evenement heeft verschillende disciplines in freeski en snowboard. Giant slalom, slopestyle, halfpipe, gravity cross en big mountain staan op het programma. Ik denk dat ik tijdens dit evenement op de berg zal moeten helpen, maar dat wordt vast een onderdeel van mijn verhaal in mijn volgende blog. Aan het einde van deze week is er de Awards Night. Op deze avond worden er verschillende prijzen uitgereikt, bijvoorbeeld aan de beste coach van het jaar. Wordt vast een hele leuke avond!

Het lijkt nu trouwens alsof ik alleen maar aan het werk ben, maar gelukkig kan ik in de avonden nog wel tijd vinden om leuke dingen te gaan doen. Zo ga ik vaak wat dingen met Jaimy en wat andere vrienden in het weekend. Ook heb ik vaak etentjes met vrienden van hier. Laatst heb ik met Jana en Jaimy roasted chicken met groeten gemaakt. Smaakt erg goed al zeg ik het zelf. O ja, ik heb hier ook iets nieuws ontdekt: roasted veggies. Dit zijn meestal kumara, pompoen en pastinaak met kruiden erover, uit de oven. Erg gezond en erg lekker :) (nom nom nom nom nom)

Dit was weer mijn update voor deze keer! Als je tussendoor een keer nieuwsgierig bent naar mijn 'avonturen' (hahaha), je mag me altijd emaillen of whatsappen of facebooken. Vergeet dan alleen niet dat we 10 uur tijdsverschil hebben ;)

Kisses and hugs!

  • 26 September 2013 - 21:02

    Theo :

    leuk wat van je te lezen , ik denk dat jij het daar wel red de komende jaren

    groeten theo

  • 27 September 2013 - 10:39

    Lucia Schreuder:

    Hoi Renate,

    Leuk om te lezen waar je mee bezig bent! Als ik het goed begrijp doe je ontzettend veel nieuwe ervaringen op, en dat is hartstikke goed.
    Veel succes, plezier en gezondheid gewenst voor de komende tijd!
    Groeten uit Pijnacker,

    Lucia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Voor iedereen die mijn reizen wil volgen! :) I <3 New Zealand!

Actief sinds 26 Juni 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 7050

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 20 Juni 2016

Indonesië!

27 Juli 2013 - 14 Januari 2014

Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: