Living on the edge! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu Living on the edge! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu

Living on the edge!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo daar, lieve blog lezers!

Sorry dat jullie zo lang moesten wachten op een nieuwe blog vanuit het zonnige Nieuw Zeeland. Ik heb het de laatste periode super druk gehad en daardoor geen tijd gehad om even rustig te gaan zitten voor een geweldig nieuw verhaal. Maar goed, nu heb ik even tijd, dus hier komt die dan…

Oooo jaaa, ik weet al weer waar ik moet beginnen! 10 minuten nadat ik mijn vorige blog online had gezet, bedacht ik dat ik iets was vergeten in mijn blog te zetten… De helikopter vlucht boven Wanaka! Hoe kan je dat nou vergeten vraag je je af? Nou, dat vraag ik me dus ook af! Het was namelijk een super mooie ervaring en deze zal ik NOOIT vergeten. Één van mijn vrienden uit Wanaka, Nick, is bezig met een opleiding om een helikopter piloot te worden. Eind oktober had hij ons (Jaimy + me), op een van de mooiste dagen in Wanaka, meegenomen voor een geweldig mooie vlucht boven Wanaka en omstreken. Er lag nog steeds sneeuw op de bergen toen, wat alles alleen maar mooier maakte. In totaal hebben we ongeveer driekwartier gevlogen en hebben we twee landingen gemaakt op verschillende bergen! Het was echt een geweldige vlucht met de mooiste uitzichten over Wanaka!

Oké, nu weer verder naar waar ik gebleven was. Mijn laatste maand in Wanaka en bij mijn stage bij Snow Sports NZ. Deze maand bestond voornamelijk uit Skype sessies, gym sessies, Zumba sessies, chill sessies en natuurlijk harde werk sessies! Hahaha! Ik heb, denk ik, deze laatste maand in Wanaka meer geskyped dan de hele voorgaande periode hier. Echt een geweldige uitvinding, Skype!

De laatste maand in Wanaka was een super mooie maand met heerlijk weer! Denk je even in, ja, jullie in dat regenachtige, koude Nederland, om nu in de zon te zetten met 25 graden, met het meest geweldige uitzicht wat je ooit hebt gezien! Haha, sorry, ik wil jullie niet jaloers maken… (WEL!) Ik heb in ieder geval vol op genoten van mijn laatste maand. Één van de leukere dingen die ik gedaan heb was het waterskiën. Hier doen ze dat niet op twee ski’s, zoals de meeste weleens hebben gedaan, nee, ze gaan hier die hard op een single ski het water op. Onder het motto van: ‘follow the leader’, heb ik alle tips en tricks in me opgenomen en ben ik op een single ski in actie gekomen op het water. Super vet om te doen!

Een ander ‘event’ wat al een tijdje op het lijstje stond was het vieren van Sinterklaas. Hier in NZ kennen ze dat natuurlijk niet en dit maakte het eigenlijk alleen maar leuker. Ik had kruidnoten en speculaas gekocht via een Nederlandse winkel in Auckland, om de sfeer er lekker in te krijgen. Samen met Jaimy, Nick en Jana hebben we het sinterklaas dobbelspel gespeeld. Het was een hele leuke avond en iedereen had goed z’n best gedaan op het kopen van leuke cadeautjes. Hopelijk gaan ze de Nederlandse traditie voortzetten in de komende jaren!:P

De laatste roadtrip van de ‘fantastic four’(haha, deze naam schut ik nu zomaar even uit mijn mouw), was naar Queenstown. Deze dagtrip was bedoelt voor de laatste quality time met elkaar en natuurlijk voor het winkelen! Queenstown blijft een leuke stad, maar er zijn echt te veel toeristen. Indirect ben ik natuurlijk ook een toerist, maar zo voel ik me niet! Nieuw Zeeland voelt echt als mijn thuis… Vertel dit maar niet tegen mijn ouders!! =P Zoals gewoonlijk was ook deze roadtrip weer zeer geslaagd.

Ik weet niet hoe ik het doe, maar volgens mij komt mijn leven in Wanaka over als één groot feest. Dit is natuurlijk wel een beetje waar, maar doordeweeks werk ik echt hard aan mijn stage. En papa, je kan trots op mijn zijn: ik heb alles op tijd afgemaakt en mijn prioriteiten gesteld! :P De laatste week van mijn stage heb ik al mijn twee verslagen afgemaakt en heb ik deze gepresenteerd aan Snow Sports NZ. Om mijn stage officieel af te sluiten had ik een Skype gesprek met mijn coach van school. En ja hoor, deze ‘chick’ heeft d’r stage in Nieuw Zeeland afgesloten met een 8! Een beter einde van zo een geweldige stage periode kon ik me niet wensen. Ik heb echt een geweldige tijd gehad bij Snow Sports NZ! Leuke mensen + geweldige plek + passie voor sneeuw sporten = top tijd bij Snow Sports NZ.

Om mijn periode in Wanaka goed af te sluiten, heb ik eindelijk gedaan wat ik al een lange tijd wilde doen… BUNGYJUMPEN! Wauw, wat was dat een gave ervaring! Ik heb de hoogste bungyjump van heel australie gedaan en deze is 134 meter hoog. Ik kan je uit ervaring vertellen, dit is heel erg hoog! Tijd om na te denken had je eigenlijk niet. Voordat ik het wist was ik vastgemaakt aan het bungy koord en stond ik klaar om te springen. Even lachen naar de camera en 3, 2, 1… AAAAAAAAAAA (pauze, moment waarop er geen geluid meer uit me kwam) AAAAAAAAAA. De weg naar beneden was drie keer langer dan verwacht en ging super snel, maar het was het allemaal waard! Still stoked! Letterlijk en figuurlijk 'living on the edge' dus!

Na de ontelbare chill sessies in Wanaka met mijn super lieve vrienden, heb ik afgelopen zondag het altijd mooie Wanaka dag gezegd en ben ik begonnen aan mijn reis door Nieuw Zeeland. Waar ik allemaal heen ga? Te veel om op te noemen! De planning is in ieder geval om de eerste 12 dagen door te brengen in het zuidereiland, dan ga ik voor 6 dagen naar Sydney om het nieuwe jaar in te luiden en daarna heb ik nog 13 dagen in het noordereiland. Hier zal ik, samen met Elsa, gaan rondtouren in een autotje!

Wees niet getreurd, nog minder dan een maandje en dan ben ik alweer thuis… Time flies when you are having fun! Voor mensen die het leuk vinden om te weten, ik kom op 15 januari rond 6pm aan op Schiphol. Spandoeken bij ophalen zijn een must!;)

Merry christmas and a happy new year!! <3

Big hug! XX


  • 18 December 2013 - 06:19

    Lotte Ee Groot:

    Gaaaaf renaat!
    Veel plezier!

  • 18 December 2013 - 07:34

    Jaimy:

    Hahaha the fantastic four

  • 18 December 2013 - 07:39

    Jaimy:

    Nou jij stuurde maar half mijn bericht maar:
    We gaan missen wat hebben we een top tijd gehad
    Doen de avondjes uit nog wel even dunnetjes over in Adam! (Hierbij een deal;)
    Xxxx GENIET op je avontuur

  • 18 December 2013 - 17:09

    Richard Z:

    Hey chicky! ;-)
    Klinkt erg gaaf! Esther heeft die jump ook gemaakt en was al jaloers op haar. Erg gaaf dus!!! Hgoed te horen dat je daar alles super goed hebt afgerond! Have fun nog die laayste maand!
    Groetjes uit het witte st. Anton!

    X rich

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Voor iedereen die mijn reizen wil volgen! :) I <3 New Zealand!

Actief sinds 26 Juni 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7057

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 20 Juni 2016

Indonesië!

27 Juli 2013 - 14 Januari 2014

Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: