Snowboarding is so last season.. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu Snowboarding is so last season.. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu

Snowboarding is so last season..

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Jeej, weer een nieuwe blog van mij! Het is alweer een maand geleden dat ik mijn laatste blog had geschreven, sorry hiervoor. Gelukkig zijn er genoeg mensen die tussendoor contact met me zoeken en dat moeten jullie zeker blijven doen! Om iedereen even een update te geven: alles gaat super goed met me. Ik doe hier genoeg leuke dingen (dat zal denk ik ook in dit verslag weer duidelijk worden) en vermaak me prima!

Alright, back to business. Ik ben natuurlijk niet naar Nieuw Zeeland gekomen om alleen maar leuke dingen te doen. Neeeee, ik moet ook ‘werken’. Ik eindigde mijn vorige blog met te vertellen over de laatste ‘on snow’ evenementen. Het adaptive festival was hier een van. Dit waren drie dagen waarin er verschillende mensen met een beperking de berg op kwamen. Het was echt super leuk om iedereen bij elkaar te zien. Iedereen hielp elkaar en ging met elkaar erop uit. Daarnaast was het super om ‘mijn’ vrijwilligers voor de laatste keer op de berg in actie te zien.

De laatste week van het seizoen werd gevuld door de junior nationals. Dit evenement wordt georganiseerd door Snow Sports NZ en is voor kinderen van 6 tot 18 jaar. Ik had (als hulpje) helemaal nog geen slechte taak deze week, ik mocht namelijk chillen met de jury. Elke dag stond ik bij verschillende evenementen op de scores op te schrijven die de jury gaf voor een run. Dit lijkt heel makkelijk, en ja, dat is het ook :P Maar het was zeker leuk om te doen. Elke dag stond ik bij een andere discipline ingedeeld. Slopestyle snowboarden, slopestyle skiën, freeride snowboarden en halfpipe snowboarden, WAUW, wat is het gaaf om die kinderen te zien rocken op de piste. Sommige kids zijn al zo goed dat ze waarschijnlijk over een paar jaar mee kunnen doen op wereldniveau. Om jullie ook wat nuttigs te vertellen: Freestyle skien en snowboarden (vertaling: freestyle = voornamelijk slopestyle en halfpipe, maar ook big mountain) is hier in Nieuw Zeeland ‘begonnen’. Naja, niet helemaal, maar ze hadden zeker een groot aandeel erin. Het is dus niet voor niks dat die kids hier al super goed zijn op jonge leeftijd. Over een aantal jaar zien we ze op world cups en misschien wel Olympische Spelen. (En ik heb ze al ontmoet :D)

Aan het einde van deze geweldige week, hadden we op vrijdagavond, de awards night. Op deze avond worden er verschillende awards uitgereikt aan snow sporters /coaches die het afgelopen jaar veel hebben bereikt. Zo was er een award voor beste snowboarder, beste freestyle skier en beste coach. De award voor beste coach was dit jaar gewonnen door Bruce Wells. Hij is de vader van de Wells broertjes (4 broers die allemaal op hoog niveau freeskien). 3 van de 4 broertjes zijn ook te vinden in Sochi 2014. Goed bezig dus! Het was een super gezellige avond waarbij ik weer super heb kunnen lachen om mijn collega’s tijdens de ‘after party’. Die ‘oude’ mannen zijn niet gewend om te drinken, dus na een paar biertjes zijn ze al erg gezellig.

Het weekend daarna was het laatste weekend van het seizoen. Ik hoefde niet meer te werken, maar ben toch de berg op gegaan om te kunnen boarden. Gelukkig heb ik het seizoen goed af kunnen sluiten op de Cardrona Closing Day. Samen met Jaimy ben ik in een onesie gekropen en zijn we de pistes onveilig gaan maken. De sun was shining, onze onesies zaten goed, er waren veel gezellige mensen… Wat wil je nog meer op je laatste dag boarden van het seizoen? Juist, het was een perfecte laatste dag en ik heb genoten. (zie de foto’s bij dit verslag voor een sneak peak van onze onesies)

Oke, het kon natuurlijk niet voor altijd leuk blijven. Nu het seizoen is afgelopen ben ik fulltime in het kantoor aan het werk. Ik ben bezig met twee verschillende dingen. Ten eerste schrijf ik een ‘historical report’ over de historie van Snow Sports NZ. In dit verslag doe ik niet alleen onderzoek naar de geschiedenis van de organisatie, maar kijk ik ook naar de huidige situatie en doe ik aan de hand van verschillende theorieën aanbevelingen voor verbeteringen. Het klinkt best suf, maar het is super interessant om meer te weten over de geschiedenis van een bedrijf. Het tweede verslag wat ik schrijf is een informatieplan. Dit is een opdracht die ik nog moet doen voor mijn minor Sport en Business die ik afgelopen half jaar op school heb gevolgd.

Terug naar weer wat leukere verhalen. Afgelopen weekend ben ik met Jaimy Queenstown onveilig gaan maken. Op vrijdagmiddag na werk zijn we met Ashley (een collega van werk) meegereden naar Queenstown. En de rit ernaartoe beloofde al veel goeds voor de rest van het weekend. Zijn kinderen reden ook mee en geloof me, ik heb nog nooit zo lang de slappe lach gehad. Wat waren die kinderen grappig, precies hun vader :P. De reden dat we naar Queenstown gingen was trouwens om ons eerste vrije weekend te vieren. Dit hebben we ook zeker gedaan. Heerlijk eten, lekker shoppen en de beste avonden uit tot nu toe, maar het toppunt van dit weekend was zeker het downhill mountainbiken. Dat was echt onbeschrijfelijk vet om te doen! Ik had het niet willen missen. Het was echt een super weekend in Queenstown. (Moet denk ik nog wel een paar keer terug om van het nachtleven te kunnen genieten, want Wanaka is er niks bij.)

Op het kantoor is het trouwens ook vaak wel erg leuk. Ik heb super leuke collega’s en kan super met ze lachen (omdat Jaimy of ik dan weer iets doms zegt waar ze dan uren/dagen/maanden over door kunnen gaan). Zo maakte Jaimy van de week een super mooie opmerking over iemand aan/uit zetten: ‘I will turn you on’. Hahaha, vul het zelf maar in :P

Ik denk dat dit een mooie afsluiter is voor mijn verhaaltje.

Keep you posted!

-XOXOXO-

PS. Het is super raar om in te denken dat ik al halverwege mijn stage ben en hier al bijna 3 maanden mag genieten van het goede leven... De tijd vliegt hier echt voorbij! :O

PPS. Special thanks to Jaimy voor je creativiteit met het bedenken van de titel van deze blog. You rock!

  • 18 Oktober 2013 - 04:03

    Jd :

    Geen dank Renate, met alle liefde.

  • 19 Oktober 2013 - 13:49

    Rich:

    Heey nichtje! Erg gaaf om te horen dat het daar zo goed gaat! de foto's zien er ook fantastisch uit. Ben ook erg jaloers als ik die pistes zie :P maar ik moet nog 55 dagen wachten ;)
    Wacht je volgende berichtje af! Heeeeeel veeel plezier nog gr Richard

  • 21 Oktober 2013 - 21:15

    Theo En Connie :

    leuk weer wat te lezen van je
    ik was haast vergeten dat je weg was
    groeten theo en Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Voor iedereen die mijn reizen wil volgen! :) I <3 New Zealand!

Actief sinds 26 Juni 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 7051

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 20 Juni 2016

Indonesië!

27 Juli 2013 - 14 Januari 2014

Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: