Live, Laugh, Love! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu Live, Laugh, Love! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Renate Enthoven - WaarBenJij.nu

Live, Laugh, Love!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

17 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Awh! Wat is het momenteel heerlijk hier in Wanaka. De dagen zijn zonnig, iedereen is vrolijk en alles is mogelijk. Ik heb nog maar één maand over hier in Wanaka, dus ik geniet elke dag! De gedachte aan het vertrek maakt me verdrietig. Ik heb hier iets voor mezelf opgebouwd en in een maand ga ik dat achter me laten. Gelukkig is het dan nog niet het einde van mijn reis, dan gaat het pas echt beginnen en ga ik de weide wereld in, op zoek naar mooie avonturen hier in Nieuw Zeeland (& Sydney).

Voordat het zover is zal ik eerst vertellen wat ik afgelopen periode allemaal heb uitgespookt. Aan de ene kant is het rustiger geworden sinds ik al een tijd niet meer hoef te werken op de berg, maar aan de andere kant heb ik nog steeds elke dag veel te doen. Op werk ben ik hard aan het bikkelen om mijn ‘historical report’ op tijd af te krijgen. Hiervoor moet ik veel interviews afleggen en alle informatie op de juiste manier verwerken. In de weekenden heb ik het druk met andere dingen voor school (bijv. het vinden van een afstudeerstage), chillen met vrienden en sporten.

Oké, laat ik jullie mee nemen in mijn tijdmachine. Haha. We gaan een maand terug in de tijd naar het weekend van 19 en 20 oktober. Dit weekend staat in mijn highlights van mijn reis hier in NZ tot nu toe. Dit weekend ben ik namelijk naar een wedstrijd van de All Blacks geweest! (Ter informatie: De All Blacks is het nationale rugbyteam van Nieuw Zeeland. Momenteel zijn ze nummer 1 in de wereld) De dag van de wedstrijd ben ik met een paar vrienden naar Dunedin gereden. Overdag had ik nog wat tijd voor een beetje sightseeing in Dunedin en ’s avonds was het game time! All Blacks – Wallabies. (De Wallabies is het Australische nationaal team, dat momenteel tweede staat in de wereld) Het was echt een super vet om aanwezig te zijn bij deze wedstrijd en de All Blacks aan te moedigen. All Blacks, All Blacks, All Blacks… Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuw en ik denk dat ik de reden ben dat ze hebben gewonnen, haha. De eindstand was 41 – 33 + een super leuk weekend in Dunedin.

Het weekend daarna, was mijn eerste weekend dat ik niks had gepland en dat ik lekker in Wanaka kon chillen. Wat ik heb gedaan? Genoeg. Mt Iron oplopen, boodschappen doen, genieten van de zon, dingen regelen voor school, bijkletsen met vrienden, drankjes doen met Jaimy, chillen bij Lake Wanaka. Alles zorgde voor een geweldig weekend in Wanaka.

Met mijn stage gaat alles trouwens erg goed. Begin deze maand hadden we een ‘staff party’ met al het personeel van Snow Sports NZ. Deze dag begon erg relaxt op kantoor met een trampoline sessie op de nieuwe big tramp achter de gym. Het was super grappig om al mijn collega’s te zien springen op de trampoline. Na een wedstrijdje op de double tramp (dat is weer een ander soort trampoline:P) stond er een heerlijke lunch voor ons klaar bij Lake Wanaka. Naast leuke dingen hebben we ook terug geblikt op het vorige jaar en hier kwamen interessante verhalen uit. Voordat de families van alle collega’s kwamen voor de afsluitende BBQ hebben we eerst Secret Santa gespeeld. Je kan dit vergelijken met het dobbelspel wat wij thuis spelen met Sinterklaas. Het was echt een super leuke dag en ik heb het idee dat ik en Jaimy echt bij de Snow Sports familie horen en dat voelt erg goed.

De tijdmachine is nu terug in de huidige tijd. Ik ben dit weekend naar Te Anau geweest om de ouders te bezoeken van Jana, een vriendin van hier. Een leuke toevoeging aan deze trip was dat de hond van Jana een paar weken geleden puppy’s had gekregen. Ik ben dit weekend dus lekker in de tuin aan het spelen geweest met de 10 puppy’s. Zo schattig! Een ander leuk uitje van deze trip was Milford Sound (Google: Milford Sound New Zealand voor een idee van dit prachtige deel van NZ). Alleen de reis ernaartoe was al zo geweldig mooi. Eenmaal in Milford Sound aangekomen was het jammer dat het regende, maar gelukkig klaarde het een beetje op aan het einde van de dag en kon ik genieten van de ‘beauty of Milford Sound’. De 2 uur durende cruise was trouwens wel het toppunt van de trip. Tijdens deze cruise kon ik pas echt Milford Sound zien en snapte ik waarom het de toeristische trekpleister van NZ is (bussen vol Aziaten komen hier elke dag aan om Milford te bewonderen). Het was een geweldige trip en Milford Sound kan nu van mijn bucked list afgevinkt worden. Ke-ching!

Zo, dat was weer een heel verhaal, maar ja, dat krijg je als je een maand niks van jezelf laat horen. Aanstaande weken staan er weer leuke dingen gepland, maar er zal ook nog hard gewerkt moeten worden om alles op stage op tijd af te krijgen. En zoals mijn vader zou zeggen: ‘Renate, stel je prioriteiten!’ Nog even hard werken en dan gaat de echte reis pas beginnen.

With love from NZ!
-xxx-

PS. Benieuwd naar één van de (kleine) dingen die ik heb gedaan voor mijn stage? Ga naar http://vimeo.com/77640626. Ik heb dit filmpje vorige maand gemaakt voor aanstaande adaptive coaches om ze een indruk te geven van wat je kan bereiken met je atleten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renate

Voor iedereen die mijn reizen wil volgen! :) I <3 New Zealand!

Actief sinds 26 Juni 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 7049

Voorgaande reizen:

27 April 2016 - 20 Juni 2016

Indonesië!

27 Juli 2013 - 14 Januari 2014

Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: